Selasa, 03 Juli 2012

Edutainment with Chulalongkorn



Tourism branding seminar program is an edutainment for students because in addition to providing a wide range of science and also able to provide entertainment.

Dean of Faculty of Social and Political, Ahmad Normandi says that in International Joint Seminar with the theme in the ASEAN Tourism Branding "Problems and Challenges of Globalization" organized by the Communication Science University of Muhammadiyah Yogyakarta (IKOM-UMY) in collaboration with Chulalongkorn University of Thailand in the general assembly of AR Fackhrudin.

Attending in the ceremony are Silih Agung Wasesa from Asia PR as a speaker with Tri Hastuti Rochimah Nur, M.Si from UMY and Professor of Communication Studies. Parichart Schapitanonda from Chulalongkorn University. The participants came from UMY and 20 students from Chulalongkorn.

On the occasion Normandi explained that if this year's student from Thailand visit to UMY, then there will be an opportunity for next year UMY students been visit to Thailand. "We will send representatives from the UMY students to visit Thailand in the coming year," he said.

On the other hand, Prof. Parichart also expects to return from UMY coz she hope communication not end at that time. "We'll meet again in Bangkok," she said at the end of the closing ceremony speech.

# Indonesian translation

Edutainment bersama Chulalongkorn
Program seminar membranding parawisata ini merupakan edutainment bagi para mahasiswa karena selain memberikan berbagai macam ilmu juga mampu memberikan hiburan.

Hal ini disampaikan oleh Dekanat Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Ahmad Normandi saat penutupan International Joint Seminar dengan mengangkat tema Tourism Branding in ASEAN “Problem and Challenges of Globalization” yang diselenggarakan oleh Prodi Ilmu Komunikasi Universitas Muhammadiyah Yogyakarta (IKOM-UMY) bekerjasama dengan Universitas Chulalongkorn Thailand bertempat di ruang sidang umum AR Fackhrudin.

Hadir dalam acara tersebut adalah Silih Agung Wasesa dari Asia PR sebagai pembicara beserta Tri Hastuti Nur Rochimah, M.Si dosen Ilmu Komunikasi UMY dan Prof. Parichart Schapitanonda dosen Universtitas Chulalongkorn. Sedangkan untuk peserta berasal dari UMY sendiri dan 20 mahasiswa dari Chulalongkorn.

Dalam kesempatan tersebut Normandi memaparkan bahwa jika tahun ini mahasiswa Thailand berkunjung ke tanah UMY, maka aka nada kesempatan untuk tahun depan mahasiswa UMY berkunjung ke Thailand. “Kami akan mengirimkan perwakilan dari mahasiswa UMY untuk berkunjung ke Thailand pada tahun yang akan datang,” ungkapnya.

Di lain pihak Prof. Parichart juga mengharapkan akan adanya kunjungan balik dari pihak UMY agar komunikasi yang dibina tidak berakhir pada saat itu juga. “Kita akan bertemu kembali di Bangkok,” ungkapnya pada akhir pidato penutupan acara.




1 komentar:

  1. Mantaaap.... siip... Inggris nya bagus kok, walaupun ada sedikit kesalahan, but it's OK. yang penting ngerti :) apalagi udah di Indonesia-kan :)

    BalasHapus